În onoarea celei de-a 30-a aniversări a ThinkPad, Lenovo realizează un studiu global de cercetare

aprofundat pentru a înțelege obiceiurile de gândire, pentru a identifica lacunele de gândire și pentru a

descoperi noi moduri de gândire prin intermediul tehnologiei care pot îmbunătăți viitorul omenirii.

Pentru a analiza în mod critic modul în care provocările sociale actuale au afectat productivitatea și

atitudinile la nivel global, Lenovo lansează astăzi primul său „Think Report”. Acest raport identifică un

mod de gândire compromis în lumea de astăzi, respondenții la nivel global afirmând că pierd

aproximativ două ore pe zi din productivitate din cauza incapacității de a gândi pentru un scop. O primă

cauză este epuizarea, stresul și oboseala psihică resimțite din cauza schimbărilor sociale din ultimii doi

ani.

Screenshot 2022-10-06 132258

Raportul este bazat pe un interviu cu peste 5.700 de persoane din SUA, Marea Britanie, Germania și

Japonia, venind la scurt timp după cea de-a 30-a aniversare a Lenovo ThinkPad. Insight-urile caută să

ofere oamenilor din câmpul muncii o viziune cu privire la importanța „gândirii reale” și le va permite

acestora să folosească tehnologia în mod mai inteligent, colaborativ.

The Thinking Gap

Mare parte dintre respondenți sunt de părere că evenimentele externe din ultimii ani (de exemplu,

COVID-19, instabilitatea economică) contribuie și intensifică distragerile, accentuează multitasking-ul și

oboseala având efecte negative în calitatea gândirii lor.

  • Dintre toți respondenții, doar 34% spun că își petrec „tot” sau „majoritatea” timpului de gândire

în gândire clară, profundă și productivă.

  • 75% dintre factorii de decizie în domeniul IT la nivel global spun că numeroși colegii întâmpină

dificultăți „foarte mari” sau „oarecum” în a se angaja într-o gândire clară și productivă.

  • 64% dintre cei intervievați consideră că se bazează pe o gândire practică sau de „supraviețuire”,

iar capacitatea de a gândi rapid și de a face mai multe lucruri în același timp este „extrem de

importantă” sau „foarte importantă”, ceea ce duce la o lipsă de gândire inovatoare și de acțiune

care poate avea un impact asupra productivității.

În același timp, majoritatea respondenților consideră că situația nu se îmbunătățește, estimând că viața

lor nu va deveni mai ușoară sau mai puțin stresantă în următorii ani.

The Power of Thinking

În întreaga lume, în timp ce segmente numeroase de respondenți au declarat că se străduiesc să obțină

o gândire mai bună în prezent, respondenții au asocieri pozitive cu o gândire îmbunătățită și înțeleg

beneficiile care vin odată cu deblocarea gândirii de nivel superior.• 65% dintre respondenți cred că implicarea într-o gândire clară, profundă și productivă îi va ajuta

să ia decizii mai bune.

  • 79% dintre cei intervievați în SUA consideră gândirea critică „extrem” sau „foarte importantă”.

Thinking Habits

Deși, oamenii recunosc puterea unei gândiri îmbunătățite, orele de gândire productivă variază foarte

mult în funcție de regiune și nu se aliniază întotdeauna cu ziua de lucru tradițională „de la 9 la 17”.

  • 37% dintre americanii intervievați și 24% dintre respondenții din Marea Britanie preferă nopțile

târzii sau diminețile devreme.

  • 25% dintre respondenții japonezi preferă să se ducă la mijlocul dimineții. Pe de altă parte, 35%

dintre germani gândesc mai clar seara.

În general, cei intervievați sunt de părere că cea mai importantă condiție pentru o gândire mai bună este

un mediu liniștit, iar respondenții din SUA, Marea Britanie și Germania au declarat că tehnologiile de

anulare a zgomotului sunt cele mai apreciate pentru a ajuta la o gândire mai profundă.

Better Thinking Empowered by Technology

Pe baza cercetării, evoluțiile în domeniul tehnologiilor de comunicare și colaborare sunt considerate ca

fiind cele mai utile caracteristici în promovarea unei mai bune gândiri. În plus, faptul de a învăța cum să

folosim tehnologia pentru un scop anume, inclusiv stabilirea unor limite, limitarea distragerilor și

diminuarea aglomerării de informații.

  • 66% dintre utilizatorii finali din mediul de afaceri intervievați caută informații despre modul în

care tehnologia poate contribui la o gândire clară, profundă și productivă. De asemenea, aceștia

sunt mai dispuși decât populația generală să ia în considerare reevaluarea relației lor cu

tehnologia. De exemplu, mulți consideră că simplificarea sarcinilor ar putea ajuta persoanele să

obțină o gândire mai bună.

  • 40% dintre respondenții din Germania ar dori să învețe cum să utilizeze tehnologia în mod mai

util.

  • 39% dintre respondenții din SUA ar stabili limite în ceea ce privește utilizarea tehnologiei. De

exemplu, stabilirea unui timp pentru a cânta la un instrument sau pentru a face exerciții fizice.

Thinking for Humanity

În general, respondenții consideră că îmbunătățirea gândirii are potențialul de a avea un impact de

lungă durată. Majoritatea celor intervievați sunt de acord că o gândire mai bună ar spori umanitatea

noastră colectivă și am fi mai aproape de rezolvarea provocărilor cu care se confruntă omenirea și

societatea pentru generațiile viitoare.

  • 62% în SUA, 54% în Marea Britanie și 52% în Germania spun că societatea noastră ar fi mai

blândă dacă am avea o gândire mai clară, mai profundă și mai productivă.

Raportul complet Think poate fi accesat aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Telekom Mobile: un an de Mobil așa cum își doresc clienții
Next post Raport Ericsson: Conectivitatea mobilă celulară, o soluție esențială ce răspunde cererii crescânde de energie electrică