Nokian Tyres a reușit să își majoreze cota de piață în Europa Centrală. În cadrul evenimentului Capital Markets Day din luna septembrie, compania și-a confirmat obiectivul pe termen mediu (3-5 ani) de a explora oportunitățile de pe piața din Europa Centrală și de a crește afacerea cu 50%. Acest procent reprezintă o creștere de la aproximativ șase la nouă milioane de anvelope vândute anual.

„Echipa noastră a avut rezultate excelente, în ciuda împrejurărilor neobișnuite cauzate de Covid-19, iar cota de piață a crescut semnificativ. Suntem cu siguranță pe drumul cel bun către atingerea obiectivului general de creștere cu 50%.”, precizează Bahri Kurter, EVP, Europa Centrală.

Nokian Tyres

Ce alimentează creșterea din Europa Centrală?

În industria anvelopelor, schimbările sunt determinate de două mari tendințe de consum: confort și sustenabilitate. În realitate, aceasta înseamnă o cerere crescută de anvelope all-season, jante cu dimensiuni mai mari, dezvoltarea afacerilor cu flote, vehiculele electrice care devin noua realitate și impactul tot mai mare al online-ului.

„Ne diversificăm portofoliul de produse cu mai multe oferte relevante pentru piață. Vom explora în continuare oportunitățile oferite de anvelopele de vară cu ajutorul noului nostru centru de testare din SpaniaDorim să devenim din ce în ce mai prezenți pe cea mai mare piață de anvelope din Germania și să continuăm să ne extindem acolo unde cotele noastre de piață sunt mai mici, cum ar fi Italia, Franța și Spania.”, adaugă Kurter.

Punctul forte al Nokian Tyres este Europa de Est

În Europa, până la 80% dintre anvelope sunt căutate online, iar 10-40% sunt achiziționate online. Nokian Tyres își va dezvolta în continuare activitatea pe mai multe canale, dincolo de comerțul en-gros, retail și online, și se va lansa în afacerea cu flote aflată în plină expansiune. De asemenea, compania își fluidizează organizarea lanțului de aprovizionare, care a fost mutat la Praga împreună cu serviciul pentru clienți.

Cu scopul de a susține creșterea în Europa Centrală, compania investește o cotă mai mare în marketing pentru a consolida notorietatea brandului și activarea consumatorilor. La nivel european, a fost introdusă și o nouă echipă de directori de vânzări. Toate aceste schimbări au contribuit la creșterea cotei de piață cu până la 3% în Europa Centrală.

„Am avut o creștere puternică pe segmentul all-season, dar nu în detrimentul anvelopelor de iarnă, care sunt în continuare punctul nostru forte. Faptul că ne-am axat pe dimensiuni mari ale jantei a avut un mare succes, deoarece am câștigat cotă de piață și am crescut mai repede decât piața. Ne dorim să mergem mai departe cu această abordare.”, spune Kurter.

Vor fi intensificate marketingul digital și retailul fizic, prin intermediul rețelei de retail NAD, al cărei concept va fi extins. NAD sunt dealeri autorizați Nokian în Europa și generează până la 27% din afacerile companiei în Europa Centrală. În prezent, Nokian Tyres dezvoltă următoarea etapă în conceptul NAD.

Prezentarea lui Bahri Kurter din cadrul evenimentului Capital Markets Day poate fi vizionată aici.

Descărcați imagini

Nokian Tyres dezvoltă și produce anvelope premium pentru persoanele care apreciază siguranța și durabilitatea. Inspirați de moștenirea scandinavă, fabricăm produse inovatoare pentru autoturisme, camioane și utilaje grele, pentru un condus fără griji în orice condiții. Lanțul nostru Vianor furnizează anvelope și service auto. În 2020, vânzările nete ale companiei au fost de 1,3 miliarde de euro, iar numărul de angajați a ajuns la aproximativ 4.600. Compania Nokian Tyres este listată la Nasqad Helsinki. Mai multe informații: www.nokiantyres.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Huawei împreună cu Selly și-au propus să ofere șansa tinerilor consumatori să devină vloggeri prin intermediul camerei HUAWEI nova 9
Next post McDonald’s anunță deschiderea celui de-al doilea restaurant din Brăila, în urma unei investiții de peste 3 milioane de lei